25 let výročí - 25 let mezi parukami

Jak vypadaly začátky firmy Jilly Lenau?

 

Psala se devadesátá léta, pro Českou republiku se otevřel svět nových možností a štěstí přálo odvážným.

Kamila Černá a Jiří Jánošík do toho tehdy skočili přímo po hlavě:

"Prodali jsme auto, dojeli k dodavatelům na Slovensko, koupili čtyři paruky a otevřeli obchod."

A že to bylo skvělé rozhodnutí, dokazují nejen celé ty roky, kdy z malé firmy vyrostla společnost, která zásobuje zbožím více než 50 partnerských prodejen po celém Česku, ale také to, že ze slovenských partnerů se stali přátelé a dodnes spolu firma Jilly Lenau a Vlasové a parochňové štúdio LUBO Luboše Birošíka srdečně spolupracují.

Nikdy jsme nebyli společností s ambicí korporátu - naopak, začali jsme jako firmička rodinného charakteru a tou stále jsme - byť se stále se rozrůstající sítí partnerských prodejen, ale pořád stojící na stejných principech - individuálním přístupu k zákazníkům i partnerům, vždy připraveni a ochotni řešit jejich přání k oboustranné spokojenosti, a s důvěrou v kvalitu našich produktů a servis s nimi spojený.

A protože víme, že bez našich klientek a klientů by celé ty roky na českém trhu neměly žádný hlubší význam, chceme naše výročí oslavovat spolu s vámi, něco se o vás dozvědět a také přiblížit trochu více ze sebe vám! 

 

Na začátek položíme několik otázek samotné majitelce firmy, Kamile Černé:

 

IMG_7596

 

Jaký má žena jménem Kamila vztah k parukám? Nosí sama nějaké?

“Sama vlastním dvě, ale co se týče jejich nošení, jsem pravá kovářova kobyla! Dříve jsem si do společnosti brávala příčesy, ale to bude mnoho let zpět. Vzpomínám si na svou maminku - ta měla paruk plno a hojně je nosila - především při společenských příležitostech. Někdy v 70. letech bylo nošení paruk známkou, že na sebe žena dbá. A i když dnes vnímáme paruku (pokud vynecháme např. divadlo či čirou extravaganci) především jako zdravotní pomůcku, nosit ji může každá žena, která z jakéhokoliv důvodu není spokojena s množstvím či kvalitou svých vlasů, a já ze své mnohaleté praxe vím, jakou moc paruky mají, jak nositelce zvýší sebevědomí - to, jak se žena s parukou po prvním zhlédnutí se v zrcadle rozzáří, to je zkrátka nepřehlédnutelné! A také mám vypozorované pravidlo, že první model, po kterém klientka sáhne, je pro ni většinou i tím pravým.”

 

Jaké to bylo začít podnikat v 90. letech? Uvědomme si, že takový e-shop byl v té době ještě pojmem neznámým! :)

“Běžné používání internetu bylo v plenkách, takže jsme naše odběratele osobně objížděli. První katalog byl na čtyři roky, takže jeho aktuálnost rychle upadla. Zlomová spolupráce, která trvá dodnes, nastala po necelých dvou letech s německou společností Ellen Wille, což nám přineslo stále dostupný sortiment.”

 

Jak dlouho trvalo, než se firma “rozběhla”?

“Období plného nasazení v minimálním počtu lidí při budování firmy trvalo téměř devět let. Devět let dřiny bez dovolené, malá dcera si tehdy v obchodě vedle mě psala domácí úkoly. Ovšem celé jsme to ustáli bez nutnosti vzít si úvěr a zadlužit se a na to jsem velmi pyšná.

Po devíti letech jsme po dlouhém váhání náš tým rozšířili o další pracovní síly a s nimi ruku v ruce přišel odstup, lepší přehled a příval nové energie.”

 

A my můžeme šťastně konstatovat, že se tento příval do dnešního dne nezastavil, protože se dějí stále nové věci a přicházejí nové impulzy, které firmu posouvají dál.

Již nechceme být pouze obchodníkem, který si zkontroluje zaplacené faktury a doplní zboží na sklad.

U nás jdeme dále a chceme vědět, jak se máte a jak vám zakoupené produkty slouží. Chceme podat pomocnou ruku smysluplným projektům, které pomáhají na potřebných místech, ať už s nimi přijdete jako jednotlivci, nebo jako profesionální organizace.

 

Tvoříme spolu komunitu, která si pomáhá.

Sledovat aktuální dění v Jilly Lenau můžete prostřednictvím Facebooku, Instagramu nebo odebíráním našeho newsletteru