Máte strach z nakupování na internetu?
Nebo ne přímo vy, ale třeba vaše maminka nebo babička?
Dali jsme pro vás dohromady ucelený článek, jak to vlastně s těmi nákupy na internetu je a jaké nejčastější strachy mohou zákazníky pronásledovat.
Hlavní rozdíl oproti nákupu v kamenné prodejně je, že v internetovém obchodě máte ze zákona garantovány dva týdny na vrácení zboží bez udání důvodu. Je to proto, že jste neměli šanci vidět zboží naživo, ani si ho vyzkoušet, a vždy je proto vyšší šance, že vám nebude vyhovovat nebo sedět.
Neriskujete tak, že byste si pořídili věc, kterou nemůžete používat.
Paradoxně jsme se s rostoucí oblibou online nákupů dostali do situace, kdy si mnoho lidí neuvědomuje, že tato lhůta platí jen pro internetové nákupy a té samé možnosti se domáhají v kamenné prodejně. Samozřejmě někteří obchodníci ji mohou nabízet jako bonus, ale není to jejich povinnost, když totiž kupujete zboží na kamenné prodejně, máte možnost si zboží před koupí změřit, vyzkoušet a osahat.
Čím ve vás může e-shop vzbudit jistotu?
Elektronické obchody s vámi komunikují většinou prostřednictvím e-mailu, někdy i telefonu. A právě tato korespondence vám může do budoucna posloužit jako pojistka pro případné pozdější problémy, i možnost si udělat obrázek o komunikaci celého obchodu.
Pokud v internetovém obchodě vytvoříte objednávku, měl by vám během několika minut přijít e-mail, nebo zpráva, které potvrdí, že vaše objednávka vznikla a jaké budou další kroky. Tyto zprávy je potřeba důkladně číst a čím více informací vám obchod poskytne, tím klidnější byste měli být.
Dozvíte se tak, zda všechny produkty, které jste si zvolili, jsou na seznamu v objednávce, jakým způsobem vám budou doručeny a také informace o platbě. Pokud jste již v obchodě zvolili platbu předem a zaplatili kartou, měla by tam tato informace být uvedena. Pokud jste zvolili dobírku, měla by zpráva uvádět všechny údaje k platbě - obchodník často požaduje číslo objednávky jako variabilní symbol, případně vám variabilní symbol přidělí. Ten je důležitý proto, aby jeho systém vaši platbu na svém účtu rozpoznal a přiřadil ji ke správné objednávce.
Může se samozřejmě stát, že vámi vybraný produkt není skladem, případně není dostupná vámi zvolená barva. Férový podnikatel by vám měl tuto skutečnost co nejdříve oznámit, nabídnout alternativní řešení, či pozdější termín dodání. A dát vám také plné právo svou objednávku zrušit, když nejsou dodržené slíbené podmínky.
Mnoho lidí nechce platit za nákupy předem, protože se obávají podvodu. Pokud je to i váš případ, zkuste vámi vybraný obchod nejdříve trochu poznat. Hledejte na internetu recenze - například na Heuréce, Zboží.cz a jiných portálech, případně na diskuzních fórech.
Věnujte pozornost informacím, které o sobě obchodník zveřejňuje na svých stránkách.
Za každou společnosti stojí konkrétní lidé. Buď jejich jména prozradí přímo jejich stránky, nebo se dají dohledat pod číslem IČO. Někde najdete i kontaktní osobu, na kterou se můžete obrátit v případě nejasností.
Poskytovat o sobě přesné a co nejsrozumitelnější údaje bylo mělo být v zájmu každého poctivého obchodníka, který chce, aby nákup v jeho obchodě byl pro zákazníky příjemný, snadný a spolehlivý.
Nemůžeme mluvit za všechny e-shopy na světě, víme, že v každém oboru se objeví procento nespolehlivých či podvodníků, ale když budeme nejdříve prověřovat, možnost, že naletíme, se velmi sníží. Pokud jste narazili na obchod, který se vám nepozdává, nic vás nenutí v něm nakupovat - Česko patří mezi e-shopové velmoci, a tak jistě vámi požadovaný produkt najdete i jinde.
A co děláme pro jistotu našich zákazníků my?
Snažíme se maximálně budit důvěru: na našem webu i facebookové stránce najdete naši firemní historii, i údaje o majitelce firmy, paní Kamile Černé.
Jsme k dispozici na několika komunikačních kanálech současně, aby si každý mohl zvolit, co mu vyhovuje více - můžete zavolat naší operátorce Simoně či Hance, které erudovaně poradí.
Pokud preferujete písemný styk, uvádíme e-mailovou adresu, případně nám můžete napsat zprávu na Facebook či Instagram.
Každý krok vaší objednávky provází informační e-mail. Vy tak přesně víte, v jakém stádiu se vaše objednávka nachází.
Pokud jste si jistí, že jste v e-shopu vytvořili a dokončili objednávku, ale nedorazil vám žádný e-mail, tak se někde stala chyba. V takovém případě nás stačí kontaktovat a my se podíváme do systému, zda nenastal zádrhel na naší straně a poradíme, jak dál postupovat.
Jakékoliv problémy jsme ochotni řešit a rozhodně nás neobtěžují - jsme tu pro vás!
Od našich zákazníků sbíráme zpětnou vazbu a zvlášť hrdí jsme na to, že se mnoho zákazníků opakovaně vrací. To je pro nás největší odměna. Pokud si pročtete naše hodnocení na Heuréce, tak zjistíte, že těm několika málo negativních reakcí jsme věnovali pozornost a snažili se je konstruktivně vyřešit.